30/9/11

Διευκρινίσεις για την εκτέλεση και την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση συνταγών ΤΥΔΚΥ


Αρ. Πρωτ.: 29399 27/9/2011

Σας ενημερώνουμε ότι προς το παρόν για το ΤΥΔΚΥ και όσον αφορά τις εντολές φαρμακευτικής περίθαλψης ισχύουν τα ακόλουθα:

1. Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση εκ μέρους του ιατρού της σφραγίδας «συμβεβλημένος ΟΠΑΔ».

2. Το ΤΥΔΚΥ δέχεται εντολές τόσο από το συνταγολόγιο φαρμάκων όσο και ηλεκτρονικές, οι οποίες όταν υπερβαίνουν τα 150 ευρώ απαιτούν θεώρηση με προσκόμιση του τελευταίου συνταγολογίου και βιβλιαρίου του ασθενούς.

3. Οι εντολές που προέρχονται από τα συνταγολόγια εκτελούνται κατά τα γνωστά.

Μέχρις ότου ολοκληρωθεί η εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, οι ηλεκτρονικά εκδιδόμενες συνταγές είναι πιθανόν να φέρουν την ένδειξη ΟΠΑΔ. Ο ΠΙΣ έχει ενημερωθεί προκειμένου οι ιατροί να διορθώνουν την ένδειξη αυτή και να γράφουν ΤΥΔΚΥ, προς διευκόλυνση των φαρμακοποιών που εκτελούν τις συνταγές.

Πάντως, θα γίνουν δεκτές και συνταγές οι οποίες δε φέρουν αυτή τη διόρθωση αρκεί ο φαρμακοποιός να ελέγξει, ως οφείλει το βιβλιάριο και τον Α.Μ. του ασφαλισμένου και να πιστοποιήσει ότι ανήκει στο ΤΥΔΚΥ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ηλεκτρονικά εκδιδόμενες συνταγές θα πρέπει προσωρινά να εκτελούνται χειρόγραφα στο έντυπο που έχει εκδώσει ο ιατρός και να μην καταχωρούνται στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, δηλαδή να αντιμετωπίζονται ως χειρόγραφες. Η υποβολή τους θα γίνεται στο ΤΥΔΚΥ όπου θα καταχωρούνται στην κατάσταση μαζί με τις συνταγές που προέρχονται από το συνταγολόγιο.

Σε περίπτωση που τέτοιες ηλεκτρονικά εκδιδόμενες συνταγές έχουν εκ παραδρομής εκτελεστεί και υποβληθεί στον ΟΠΑΔ, αυτές θα επιστρέφονται από τον ΟΠΑΔ στους φαρμακοποιούς , οι οποίοι θα μπορούν να τις υποβάλουν πρώτες στην κατάσταση του επόμενου μήνα για τον οποίο θα καταθέσουν συνταγές στο ΤΥΔΚΥ.

Πηγή

Φαρμακευτικός Σύλλογος Κιλκίς

28/9/11

Συνταγογράφηση με δραστική και ο ρόλος του νοσοκομειακού φαρμακοποιού


Η θεσμοθέτηση της συνταγογράφησης των φαρμάκων με την δραστική ουσία έχει αναδειχθεί σαν μείζον θέμα διαφωνιών και αντεκλίσεων μεταξύ φορέων, συλλόγων, υπουργείων. Κατά την άποψη μας θα έπρεπε να είναι το αυτονόητο και από την επιστημονική θεώρηση του θέματος και από τα αποτελέσματα που θα έφερνε στην ποιότητα της δημόσιας υγείας και στον εξορθολογισμό των δαπανών.

Με αυτή την πεποίθηση πήραμε σαν φαρμακευτικό τμήμα την πρωτοβουλία της εφαρμογής στο Νοσοκομείο μας.

Η επιτροπή φαρμάκου αποφάσισε την αξιολόγηση των απαραίτητων φαρμάκων με βάση τη δραστική ουσία και την επιλογή των ιδιοσκευασμάτων με βάση την χαμηλότερη τιμή. Επιλέχθηκε ένα ιδιοσκεύασμα ανά δραστική, οδό χορήγησης και περιεκτικότητα. Η διαδικασία αυτή έφερε σαν αποτέλεσμα την μείωση των χρησιμοποιούμενων φαρμάκων (640 ιδιοσκευάσματα) και την απλοποίηση της συνταγογράφησης με λιγότερα σφάλματα και επιπλοκές στους ασθενείς εξαιτίας των αλληλεπιδράσεων.

Η διαδικασία της συλλογής των οικονομικών προσφορών και της επιλογής των ιδιοσκευασμάτων γίνεται αποκλειστικά στο φαρμακείο. Τα στοιχεία ( προσφορές και συγκριτικοί πίνακες) είναι διαθέσιμα.

Η συνταγογράφηση εμπορικών σκευασμάτων έχει γίνει συνήθεια και καθεστώς για πολλά χρόνια στα ελληνικά νοσοκομεία για ευνόητους λόγους διογκώνοντας τις φαρμακευτικές δαπάνες. Η αλλαγή εφόσον δεν συνοδεύεται από την βούληση της πολιτείας κάνει κουτσά βήματα. Η προσπάθεια πού έγινε στο Νοσοκομείο μας απέδειξε ωστόσο ότι το εγχείρημα δεν είναι τόσο δύσκολο και ότι στον επιστημονικό κόσμο υπάρχει αξιοπρέπεια. Ο ρόλος του νοσοκομειακού φαρμακοποιού θα μπορούσε να είναι καταλυτικός προς αυτή την κατεύθυνση.

Παρότι η συνταγογράφηση της δραστικής δεν έχει υιοθετηθεί από όλα τα κλινικά τμήματα του νοσοκομείου μας και ο φαρμακοποιός αναγκάζεται σε αρκετές συνταγές να προσθέτει την δραστική ουσία του φαρμάκου, η προσπάθεια αυτή απέδωσε και βελτίωσε την διαδικασία διαχείρισης του φαρμάκου στο νοσοκομείο. Τα αποτελέσματα στο τομέα του εξορθολογισμού των δαπανών είναι εντυπωσιακά αφού η φαρμακευτική δαπάνη μειώθηκε κατά 40% σε ένα χρόνο. Εξάλλου ο ρόλος του νοσοκομειακού φαρμακοποιού αναβαθμίστηκε όσον αφορά στην επιστημονική και κοινωνική του προσφορά.

Για το φαρμακευτικό τμήμα

Μπούλη Παρασκευή
Νοσοκομειακός φαρμακοποιός του Γ.Ν. Ιωαννίνων «Γ.Χατζηκώστα»


Πηγή

Κείμενο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από: Μπούλη Παρασκευή, Νοσοκομειακός φαρμακοποιός του Γ.Ν. Ιωαννίνων «Γ.Χατζηκώστα»

27/9/11

Το κόστος θεραπείας του καρκίνου αυξάνεται κατακόρυφα


Η έκρηξη των νέων τεχνολογιών και θεραπειών για τον καρκίνο, σε συνδυασμό με την κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων της ασθένειας σε παγκόσμιο επίπεδο σημαίνει ότι το κόστος φροντίδας των ασθενών καθίσταται τάχιστα απαγορευτικό ακόμη και στις αναπτυγμένες χώρες, υποστηρίζουν ειδικοί ογκολόγοι.

Καθώς το κόστος εκτοξεύεται σε πρωτοφανή ύψη θα χρειαστεί μια ριζική αλλαγή της νοοτροπίας ώστε να διασφαλιστεί η δίκαιη πρόσβαση στα φάρμακα και να αντιμετωπιστούν δύσκολα ερωτήματα όπως το πώς θα εξισορροπηθεί η παράταση της ζωής των ασθενών για λίγους μήνες με το κόστος των νέων θεραπειών και τεχνολογιών.

"Θα πρέπει να υπάρξουν δίκαιες τιμές και πραγματική ωφέλεια από τις νέες τεχνολογίες" σημειώνει η έκθεση που συνέταξαν ειδικοί για λογαριασμό της ιατρικής επιθεώρησης Lancet Oncology με αντικείμενο το κόστος της φροντίδας ασθενών με καρκίνο.

Κάθε χρόνο διαγιγνώσκονται με καρκίνο περίπου 12 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως. Ο αριθμός αυτός αναμένεται ότι θα αυξηθεί στα 27 εκατομμύρια έως το 2030. Το κόστος των νέων κρουσμάτων υπολογίζεται ότι ανέρχεται στα 286 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Από τα χρήματα αυτά περίπου τα μισά αφορούν το ιατρικό κόστος, ενώ το ένα τέταρτο σχετίζεται με τις απώλειες λόγω της απόσυρσης των ασθενών από την παραγωγική διαδικασία, σύμφωνα με στοιχεία της Economist Intelligence Unit τα οποία επικαλείται η έκθεση.

Οι ερευνητές, επικεφαλής των οποίων ήταν ο Ρίτσαρντ Σάλιβαν του βρετανικού King's Health Partners Integrated Cancer Centre, σημειώνουν ότι γιατροί, φορείς υπεύθυνοι για τη χάραξη της πολιτικής υγείας, ομάδες ασθενών και η βιομηχανία του τομέα υγείας θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε να βρεθούν τρόποι για να συγκρατηθεί η αύξηση του κόστους μελλοντικά. "Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι όσον αφορά την προσιτή φροντίδα και οι επιλογές μας -- ή η άρνησή μας να κάνουμε επιλογές -- θα επηρεάσουν τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων", σημείωσε ο Σάλιβαν παρουσιάζοντας την έκθεσή του στο Ευρωπαϊκό Διεπιστημονικό Ογκολογικό Συνέδριο στη Στοκχόλμη (EMCC).

"Θα στρουθοκαμηλίσουμε, θα κάνουμε το σταυρό μας ελπίζοντας ότι όλα θα πάνε καλά ή θα κάνουμε δύσκολες συζητήσεις και θα πάρουμε δύσκολες αποφάσεις;" διερωτήθηκε.

Η ομάδα του Σάλιβαν, που αποτελείτο από 37 ειδικούς από πλούσιες χώρες, διαπίστωσε ότι το κόστος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι η γήρανση του πληθυσμού και η αυξανόμενη ζήτηση για φροντίδα αλλά και τα ιδιαίτερα ακριβά, σύγχρονα φάρμακα. Ορισμένα από τα πρόσφατα πειραματικά φάρμακα ενδέχεται να στοιχίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια ανά ασθενή.

Στην έκθεση του Lancet αναφέρεται ως παράδειγμα το φάρμακο Provenge της εταιρείας Dendreon για τη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη. Η θεραπεία σε τρεις φάσεις στοιχίζει πάνω από 100.000 δολάρια και διαπιστώθηκε στις δοκιμές ότι βελτιώνει τις πιθανότητες επιβίωσης για μερικούς μήνες σε ασθενείς που δεν είχαν πλέον άλλες επιλογές. "Πώς θα καθορίσουμε την αξία του;" σημειώνεται στην έκθεση.

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Ογκολογικού Οργανισμού Μίχαελ Μπάουμαν υπογράμμισε ότι σήμερα υπάρχουν πάμπολλες "νέες θεραπευτικές δυνατότητες". Το γεγονός αυτό συναρπάζει τους επιστήμονες, τους ογκολόγους αλλά και τους καρκινοπαθείς, όμως "καθιστά απολύτως αναγκαίο να σκεφτούμε τώρα το θέμα του κόστους", όπως υπογράμμισε.

Πηγή

Ygeianet από το ΑΠΕ

26/9/11

Η εργασιακή εφεδρεία δεν αφορά το προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Στην ιστοσελίδα του ΥΥΚΑ αναρτήθηκε ανακοίνωση σχετικά με δημοσιεύματα εφημερίδων. Σχετικά με την Εργασιακή Εφεδρεία το Δελτίο Τύπου (Γραφείο Τύπου, 210 - 52.05.290-1, Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011) αναφέρει:

...
"2. Αναφορικά με τα δημοσιεύματα περί απολύσεων («Χαριστική βολή στο ΕΣΥ με εργασιακή εφεδρεία» - «Ελεύθερος Τύπος» και «Διαψεύδει εφεδρεία και ετοιμάζει απολύσεις!» - «Δημοκρατία») δηλώνουμε ρητά και κατηγορηματικά, ότι η εργασιακή εφεδρεία δεν αφορά το προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Οποιαδήποτε αναφορά σε απολύσεις προσωπικού του Ε.Σ.Υ. καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα και εκ του πονηρού αποσκοπεί στη δημιουργία πανικού και αναστάτωσης των εργαζομένων του."
...

Πηγή

ΥΥΚΑ

21/9/11

Ενημερωτικός Κατάλογος Κυκλοφορούντων Πρωτοτύπων & Αντιγράφων Φαρμάκων από τον ΕΟΦ


Στην ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων ΕΟΦ αναρτήθηκε νέος κατάλογος με ταξινόμηση των φαρμακευτικών σκευασμάτων. Επισημαίνονται τα φάρμακα ως Πρωτότυπα, Αντίγραφα, Βιοομοειδή, Φυτικής Προέλευσης , Ραδιοφάρμακα καθώς και εκείνα τα οποία εγκρίθηκαν μετα από Βιβλιογραφική Αίτηση ή με αίτηση για γνωστή δραστική καθιερωμένης δράσης
και τέλος τα εισαγόμενα από το ΙΦΕΤ (άρθρο 29, Ν.1316).

Μπορείτε να μεταφορτώσετε την κατάσταση από ΕΔΩ.

Πηγή

ΕΟΦ

19/9/11

Η ΕΠΥ ανακοίνωσε την 2η διακύρηξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια φαρμάκων


Στην ιστοσελίδα της ΕΠΥ (Επιτροπή Προμηθειών Υγείας) έχει αναρτηθεί το κείμενο της διακύρηξης του 2ου ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια φαρμάκων, με τη χρήση ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή.

Τα φάρμακα προορίζονται για την κάλυψη των αναγκών των Δημόσιων Νοσοκομείων της χώρας. Δεν περιλαμβάνονται τα νοσοκομεία Γ.Ν.Α. «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ», Γ.Ν.Α. «ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ» και Γ.Ν.Α «Γ.ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ» για τις κατηγορίες CIPROFLOXACIN 400MG/200ML INJ SOL, OMEPRAZOL CAPS 20 MG και OMEPRAZOL CAPS 40 MG INJ SOL, τα οποία έχουν συμπεριληφθεί στην αριθμ. ΕΠΥ 1/2011 διακήρυξη.

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσόν των 89.852.733,84€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α, για την προμήθεια των παρακάτω ειδών:
  1. CIPROFLOXACIN 400MG/200ML INJ SOL (311.930) με προϋπολογισθείσα αξία 12.530.426,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  2. CIPROFLOXACIN 200MG/100ML INJ SOL (142.088) με προϋπολογισθείσα αξία 1.838.958,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  3. OMEPRAZOL CAPS 20 MG (884.900) με προϋπολογισθείσα αξία 407.054,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  4. OMEPRAZOL 40 MG SOL INF (2.267.898) με προϋπολογισθείσα αξία 8.773.412,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  5. FILGRASTIM 30MU INJ SOL(53.670)με προϋπολογισθείσα αξία 2.762.940,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  6. FILGRASTIM 48MU INJ SOL (86.490) με προϋπολογισθείσα αξία 7.268.318,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  7. MEROPENEM 1000MG INJ SOL (820.040) με προϋπολογισθείσα αξία 14.999.286,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  8. MEROPENEM 500MG INJ SOL (35.260) με προϋπολογισθείσα αξία 345.396,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  9. EPIRUBICIN 50MG INJ SOL(179.618) με προϋπολογισθείσα αξία 359.237,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  10. PACLITAXEL 30MG SOL INF (20.216) με προϋπολογισθείσα αξία 1.197.148,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  11. PACLITAXEL 100MG SOL INF (17.018) με προϋπολογισθείσα αξία 3.144.958,00€ χωρίς το ΦΠΑ, 
  12. PIPERACILLIN SODIUM, TAZOBACTAM SODIUM (2+0,25)G INJ SOL(135.218) με προϋπολογισθείσα αξία 866.646,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  13. PIPERACILLIN SODIUM, TAZOBACTAM SODIUM (4+0,5)G INJ SOL(1.164.624) με προϋπολογισθείσα αξία 13.420.846,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  14. OXALIPLATIN 50MG SOL INF (4.218) με προϋπολογισθείσα αξία 539.584,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  15. OXALIPLATIN 100MG SOL INF (16.184) με προϋπολογισθείσα αξία 4.151.124,00€ χωρίς το ΦΠΑ, 
  16. TEICOPLANIN PD. INJ + SOLV 200MG (35.866) με προϋπολογισθείσα αξία 596.016,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  17. TEICOPLANIN PD. INJ + SOLV 400MG (189.412) με προϋπολογισθείσα αξία 4.869.782,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  18. ONDANSETRON 4MG/2ML INJ SOL(100.656) με προϋπολογισθείσα αξία 459.052,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  19. ONDANSETRON 8MG/4ML INJ SOL (239.050) με προϋπολογισθείσα αξία 1.533.210,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  20. ONDANSETRON 8MG TAB (168.360) με προϋπολογισθείσα αξία 406.980,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  21. CARBOPLATIN 150MG INJ SOL(52.578) με προϋπολογισθείσα αξία 2.753.373,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  22. SOMATOSTATIN 3MG SOL INF (56.638) με προϋπολογισθείσα αξία 2.859.477,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  23. OLANZAPINE 5MG TAB (732.144) με προϋπολογισθείσα αξία 872.415,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  24. OLANZAPINE 10MG TAB (353.024) με προϋπολογισθείσα αξία 963.057,00€ χωρίς το ΦΠΑ,
  25. OLANZAPINE 20MG TAB (382.648) με προϋπολογισθείσα αξία 1.934.038,00€ χωρίς το ΦΠΑ
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 18/10/2011 και ώρα 15:00
Ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού είναι η 19/10/2011 και ώρα 09:30

ΕΠΥ 2_2011-2ος-διαγωνισμός_φαρμάκων


Μπορείτε να μεταφορτώσετε τη διακύρηξη (73 σελίδες) στον υπολογιστή σας και από ΕΔΩ.


Πηγές

http://www.epromy.gr/Prokiriksi 2_2011 Farmaka.pdf

Παροχή διευκρινήσεων για τη συμμετοχή ενδιαφερομένων στο διαγωνισμό για την
προμήθεια φαρμάκων, αριθμ. διακήρυξης ΕΠΥ 2/2011

18/9/11

Η απόσυρση της τροπολογίας για τη συνταγογράφηση με δραστική ουσία


Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Το τελευταίο διάστημα διαπιστώσαμε τις έντονες επιφυλάξεις για την άμεση εφαρμογή της συνταγογράφησης με δραστική ουσία όπως εφαρμόζεται σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ε.Ε από τις οποίες ζητάμε δανεικά και πρόσφατα στις 25/8/2011 αποφασίστηκε η υποχρεωτική εφαρμογή της και στην Ισπανία.

Ο επιπόλαιος τρόπος με την πρόσφατη τροπολογία, με την οποία προσπάθησε το Υπουργείο Κοινωνικής Ασφάλισης να θεσμοθετήσει τη συνταγογράφηση με δραστική ουσία, έθεσε σε εμπόλεμη κατάσταση τους ιατρούς με τους ιδιώτες φαρμακοποιούς σχετικά με το ποιος θα αποφασίζει για την εμπορική ονομασία με την οποία θα χορηγείται το ίδιο φάρμακο(δραστική ουσία), δηλαδή πού θα υπάρχει η εστία της διαπλοκής στο ιατρείο ή το φαρμακείο;

Η Δημόσια Διοίκηση είχε την υποχρέωση να ξεκαθαρίσει σε όλους τους εμπλεκόμενους ότι αυτοί που πληρώνουν, δηλαδή τα Ασφαλιστικά Ταμεία, θα αποφασίζουν τελικά τις εμπορικές ονομασίες ανά δραστική ουσία μετά από εκπτωτικά συμβόλαια με τις εταιρείες. Ακόμη και ο τρόπος που έγινε η απόσυρση ενός μέτρου που θίγει αποφασιστικά την διαπλοκή, επειδή δέχτηκαν τελικά οι εταιρείες να αποδώσουν το rebate των προηγούμενων ετών ή να το αυξήσουν, είναι πολύ λάθος. Η Διαπλοκή και η Διαφθορά έχουν τιμή;;

Παρά την προχειρότητα στον χειρισμό της τροπολογίας που σε πολλούς έδωσε την εντύπωση ότι απλώς η τροπολογία ήταν μία «μπλόφα», η έκφραση περί «κατάπτυστης τροπολογίας» αποδεικνύει ότι δυστυχώς οι υπεύθυνοι για την ανεξέλεγκτη αύξησης της φαρμακευτικής δαπάνης, που μόνο στα Νοσοκομεία το 2007 ανήλθε στο 1.514.280.980,88 ευρώ από 1.013.651.654,56 ευρώ το 2006, δηλαδή παρουσίασε αύξηση 44% σε ένα έτος, δεν έχουν ακόμη αναλογιστεί το μέγεθος των πολιτικών ευθυνών τους.

Στο συγκεκριμένο θέμα παρατηρήσαμε επίσης εκτός από τις αντιδράσεις των γνωστών εκφραστών των ιδιωτικών συμφερόντων, την ένοχη σιωπή των συλλογικών φορέων του Δημοσίου, των πολιτικών στελεχών, των Διοικήσεων, αλλά και των συλλογικών οργάνων των εργαζομένων.

Ιδιαίτερα ο ΕΟΦ δεν είναι δυνατόν να σιωπά όταν υψηλόβαθμα στελέχη του τομέα Υγείας θεωρούν ότι τα ουσιωδώς όμοια φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα είναι διαφορετικά φάρμακα. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή της νομοθεσίας που αναφέρει τους ορισμούς για το φάρμακο, για τα γενόσημα φάρμακα και τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα. Που αναφέρει ότι τα γενόσημα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα είναι ουσιωδώς όμοια με τα πρωτότυπα φάρμακα, έχουν την ίδια ποσοτική και ποιοτική σύνθεση σε δραστικές ουσίες, την ίδια φαρμακοτεχνική μορφή και η βιοϊσοδυναμία τους έχει αποδειχθεί βάσει των καταλλήλων μελετών βιοδιαθεσιμότητας.

Η συνταγογράφηση με δραστική ουσία δεν θίγει την ευθύνη που έχουν αποκλειστικά οι γιατροί για τη συνταγογράφηση της πλέον κατάλληλης φαρμακευτικής θεραπείας για τους ασθενείς. Θίγει αποκλειστικά την συναλλαγή μεταξύ των φαρμακευτικών εταιρειών και ορισμένων γιατρών για να προωθούν ανά φάρμακο συγκεκριμένες εμπορικές ονομασίες ακόμη και εάν είναι αρκετά ακριβότερες από άλλες επιβαρύνοντας αδικαιολόγητα χωρίς επιστημονικό λόγο τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους ασθενείς. Και δυστυχώς η ζημία δεν είναι μόνο οικονομική. Το κυνήγι του κέρδους, των αφορολόγητων εσόδων και των περισσότερων εξωτικών δήθεν «εκπαιδευτικών» ταξιδιών οδηγεί στην υπερσυνταγογράφηση με μεγάλη ζημία για την υγεία των ασθενών. Διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα αυξάνονται τα λάθη στη συνταγογράφηση με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των ασθενών.

Η συνταγογράφηση με δραστική ουσία δεν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή της εστίας της διαπλοκής από τα ιατρεία στα φαρμακεία. Οι γιατροί και οι φαρμακοποιοί που με τίμιο και αποκλειστικά επιστημονικό τρόπο προσφέρουν υπηρεσίες δεν έχουν αντίθετα συμφέροντα και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρθούν μέτρα που αντιμετωπίζουν τον παράνομο πλουτισμό, γιατί το συμφέρον όλων είναι η διάσωση του Δημόσιου τομέα υγείας από την οικονομική κατάρρευση.

Η πολιτεία, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τα Νοσοκομεία πρέπει να αποφασίζουν για τις εμπορικές ονομασίες με τις οποίες θα χορηγούνται τα φάρμακα που συνταγογραφούν οι γιατροί. Να αποφασίζουν με αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες με διαπραγματεύσεις και διεθνείς διαγωνισμούς και τότε το οικονομικό όφελος θα είναι τεράστιο όπως αποδείχτηκε από τον πρώτο ηλεκτρονικό διαγωνισμό που διενεργήθηκε για τρεις δραστικές ουσίες σε τρία Νοσοκομεία των Αθηνών. Η πολιτεία επίσης δεν μπορεί να σιωπά στα επιχειρήματα ότι εάν εφαρμοστεί η συνταγογράφηση με δραστική ουσία, θα στραφεί η συνταγογράφηση σε ακριβότερα πρωτότυπα φάρμακα διότι έχει τα μέσα για να αντιμετωπίσει την αλόγιστη συνταγογράφηση. Έχει τα θεραπευτικά πρωτόκολλα και την ηλεκτρονική συνταγογράφηση για να ελέγχει ποιά στελέχη δημιουργούν χωρίς τεκμηριωμένο επιστημονικό λόγο, αδικαιολόγητο κόστος στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Η πολιτεία επίσης αλλά και οι συνδικαλιστικοί μας φορείς πρέπει να απαντήσουν, ότι την ώρα που απολύονται χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, το δημόσιο σύστημα υγείας δεν είναι δυνατόν να αναβάλει τα απαραίτητα μέτρα για τον εξορθολογισμό των δαπανών του, για να μην θιχτούν συμφέροντα ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Τσακάλου Αλίκη
Διευθύντρια του Φαρμακείου του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ


Πηγή

Κείμενο μέσω email από: Τσακάλου Αλίκη, Διευθύντρια του Φαρμακείου του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ

Διαδικασία Εφαρμογής συστήματος τιμών αναφοράς για την κατάρτιση, αναθεώρηση και συμπλήρωση του καταλόγου συνταγογραφούμενων φαρμάκων



Αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια  κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά τη διαδικασία εφαρμογής συστήματος τιμών αναφοράς για την κατάρτιση, αναθεώρηση και συμπλήρωση του καταλόγου συνταγογραφούμενων φαρμάκων.

Διαδικασία Εφαρμογής συστήματος τιμών αναφοράς φαρμάκων

Μπορείτε να μεταφορτώσετε την Απόφαση στον υπολογιστή σας και από ΕΔΩ.

Πηγές

Ygeianet

Δι@ύγεια

15/9/11

Αποσύρεται η τροπολογία για τη συνταγογράφηση με τη δραστική ουσία


Αποσύρεται η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας για τη συνταγογράφηση με τη δραστική ουσία και όχι με την εμπορική ονομασία του φαρμάκου.

Ο υπουργός Εργασίας κ. Γιώργος Κουτρουμάνης ήρθε την Πέμπτη σε συμφωνία με το Σύνδεσμο Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ).

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να αποσυρθεί η τροπολογία, υπό τον όρο ότι θα αυξηθεί το ποσοστό έκπτωσης (rebate) που κάνουν προς τα Ταμεία οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις.

Ο κ. Κουτρουμάνης, δήλωσε στη Βουλή ότι οι βιομήχανοι θα επιστρέψουν το rebate των ετών 2006, 2007 και 2008, το οποίο ανέρχεται συνολικά στα 265 εκατομμύρια ευρώ.

Η ετήσια φαρμακευτική δαπάνη των Ταμείων είναι 4,5 δισ. ευρώ. Οι εκπρόσωποι του ΣΦΕΕ είχαν συναντηθεί την Τετάρτη με τον κ. Κουτρουμάνη, ο οποίος είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να αποσύρει την τροπολογία, εφόσον οι βιομήχανοι δέχονταν αύξηση του rebate.

Η ρύθμιση θα συζητηθεί διεξοδικότερα στην Υποεπιτροπή Φαρμάκου της Βουλής.


Πηγές

Iatronet

Ελευθεροτυπία

Καθημερινή

MyPharm

Πρακτικά Βουλής (σελίδες 137-140)

10/9/11

Τροπολογία για την έγκριση και εξόφληση από τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και τον ΕΟΠΥΥ συνταγών φαρμάκων που έχουν συνταγογραφηθεί με βάση τη δραστική τους ουσία


Σύμφωνα με άρθρο που προστέθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι (13:00) στο Σχέδιο Νόμου περί: "Κοινωνικής Οικονομίας και Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας", και ψηφίζεται την ερχόμενη εβδομάδα από τη Βουλή προβλέπεται:

"Οι Ασφαλιστικοί Οργανισμοί και ο ΕΟΠΥΥ μετά την έναρξη λειτουργίας του, καθώς και κάθε φορέας και κλάδος ασφάλισης δικαιούχων περίθαλψης, εγκρίνουν και εξοφλούν συνταγές φαρμάκων που έχουν συνταγογραφηθεί από τους θεράποντες γιατρούς με βάση τη δραστική τους ουσία, για την αντιμετώπιση της νόσου.

Ο θεράπων ιατρός υποχρεούται να αναγράφει επί της συνταγής την ενδεδειγμένη δραστική ουσία, την περιεκτικότητα και τη φαρμακοτεχνική μορφή αυτής, το δοσολογικό σχήμα και κατ΄ ανώτατο όριο θεραπεία που δεν υπερβαίνει τις 30 ημέρες.

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζονται οι κατηγορίες δραστικών ουσιών για την αντιμετώπιση κατηγοριών ασθενείων, το ύψος της καταβαλλόμενης δαπάνης, θέματα ελέγχου και θεώρησης από τα αρμόδια όργανα των ασφαλιστικών οργανισμών, εκτέλεσης των εν λόγω συνταγών από τα Φαρμακεία καθώς και κάθε άλλο θέμα για την υλοποίηση της ρύθμισης αυτής."

Σε άλλο σημείο αναφέρεται (σελίδα 31):
"Οι Ασφαλιστικοί Οργανισμοί και και ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έχουν τη δυνατότητα επιπλέον διαπραγμάτευσης με φαρμακευτικές εταιρίες για να πετύχουν μεγαλύτερη έκπτωση για κάθε φαρμακευτικό σκεύασμα που συνταγογραφείται από γιατρό και αποζημιώνεται από τον οργανισμό."

Σύμφωνα με την τροπολογία οι γιατροί των ασφαλιστικών ταμείων και του νεοσύστατου Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) υποχρεώνονται να συνταγογραφούν αποκλειστικά και μόνον τη δραστική ουσία και τη συνιστώμενη περιεκτικότητά της και όχι την εμπορική ονομασία των φαρμάκων.

Όλο το Σχέδιο Νόμου είναι στην ιστοσελίδα της Βουλής, από όπου μπορείτε να το μεταφορτώσετε στον υπολογιστή σας, από ΕΔΩ.


Πηγές

MyPharm

Η Αυγή

Φαρμακευτικός Σύλλογος Κορίνθου

Διευκρινίσεις επί της Κ.Υ.Α. Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια και Ημερήσιο Νοσήλιο στο ΕΣΥ


Αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια διευκρινιστική Εγκύκλιος επί της Κ.Υ.Α. Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια και Ημερήσιο Νοσήλιο στο ΕΣΥ (ΦΕΚ 1702/Β’/1-8-11).

Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια-24655

Μπορείτε να μεταφορτώσετε την Εγκύκλιο στον Υπολογιστή σας και από ΕΔΩ.

Πηγές

Δι@ύγεια
Ygeianet

9/9/11

Οίκος Ναύτου - Εκτέλεση συνταγών από τα Δημόσια Νοσοκομεία


Από το Γραφείο της Προέδρου του Οίκου Ναύτου, κ. Μαρίας Δίπλα, κοινοποιήθηκε στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ το έγγραφο που ακολουθεί και αναφέρεται στην εκτέλεση των συνταγών φαρμάκων που εκδίδονται από τους ιατρούς του Οίκου Ναύτου.




Επικείμενη διακήρυξη για τη διενέργεια ενιαίων ανοικτών διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών για την προμήθεια φαρμάκων για τις ανάγκες των νοσοκομείων της χώρας


Αναρτήθηκε στον ιστότοπο http://www.epromy.gr το μέρος της επικείμενης διακήρυξης που αφορά στις τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια φαρμακευτικών προϊόντων με βάση τις 13 πρώτες δραστικές ουσίες.

Η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας (Ε.Π.Υ) με την αριθμ. 7420/31.08.2011 Απόφαση του Υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με θέμα «Έγκριση φορέα για τη διενέργεια των διαγωνισμών του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.), του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έτους 2011» εξουσιοδοτήθηκε ως Αναθέτουσα Αρχή για τη διενέργεια ενιαίων ανοικτών διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών, με χρήση ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, για την προμήθεια φαρμάκων με βάση 43 δραστικές ουσίες.

Σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) και τις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών, η ΕΠΥ προτίθεται να προβεί άμεσα στην προκήρυξη των ενιαίων μειοδοτικών διαγωνισμών για τις 43 δραστικές ουσίες, ανά ομάδα δραστικών ουσιών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των Νοσοκομείων της Χώρας.

Διαγωνισμός φαρμάκων - ΕΠΥ_07092011


Πηγή

http://www.epromy.gr/

6/9/11

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενεργειών για την εφαρμογή ΚΕΝ-DRGs το 2011


Αναρτήθηκε στη "Δι@ύγεια" η Εγκύκλιος του ΓΓ ΥΥΚΑ κ. Ν. Πολύζου για το Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενεργειών για την εφαρμογή ΚΕΝ-DRGs το 2011.

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο, μέχρι τις 9/9/2011 όλες οι νοσοκομειακές μονάδες, με ευθύνη τους, θα πρέπει να προσαρμόσουν τα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα τιμολόγησης υπηρεσιών σύμφωνα με τις απαιτήσεις για την εφαρμογή των ΚΕΝ-DRGs (κωδικοί νόσων και διαγνώσεων ICD-10, κωδικοί ιατρικών πράξεων, τιμές και κωδικοί ΚΕΝ).

Συγκεκριμένα στο εξιτήριο θα πρέπει να αναγράφονται οπωσδήποτε οι κωδικοί διαγνώσεων εξόδου κατά ICD10 σύμφωνα με την εγκεκριμένη κωδικοποίηση του ΚΕΣΥ (ιστοσελίδα Υπουργείου ΥΚΑ). Κατά την εκκαθάριση των νοσηλίων θα εκδίδεται ΔΠΥ (Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών) και συγκεντρωτική κατάσταση για υποβολή προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία στα οποία θα συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά οι κωδικοί και οι περιγραφές των κωδικών των διαγνώσεων κατά ICD10 και προαιρετικά των ιατρικών πράξεων σύμφωνα με την εγκεκριμένη κωδικοποίηση του ΚΕΣΥ. Ο υπάλληλος του Λογιστηρίου Ασθενών μπορεί χρησιμοποιώντας ειδική διαδικτυακή εφαρμογή (ιστοσελίδα ΥΥΚΑ, link στο site www.yyka.gov.gr , Υγεία/ Κωδικοποιήσεις–Διαδικασίες/Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια/Εφαρμογή Αντιστοίχισης ΚΕΝ – ICD10) να εισάγει τους παραπάνω κωδικούς ICD10 και η εφαρμογή θα του δίνει τον ή τους κωδικούς ΚΕΝ που αντιστοιχούν στην νοσηλεία του ασθενή.

Στην Εγκύκλιο αναφέρονται τα Νοσοκομεία τα οποία έχουν επιλεγεί για την Πιλοτική εφαρμογή και στις 15/9/2011 θα υπάρξει συνάντηση των παραπάνω νοσοκομείων προκειμένου να αξιολογηθεί η πορεία υλοποίησης.

Μέχρι τις 25/9/2011, με ευθύνη κάθε αρμόδιου Δ/τή ή Αν. Δ/τή και Δ/νσης Πληροφορικής κάθε Υγειονομικής Περιφέρειας, θα πρέπει να έχει μεταφερθεί η εμπειρία από τα νοσοκομεία που συμμετέχουν πιλοτικά στην εφαρμογή και στα υπόλοιπα νοσοκομεία του τομέα ευθύνης τους.

Μέχρι τις 20/12/2011 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα ανωτέρω προκειμένου να εφαρμοστεί αποτελεσματικότερα από 01/01/2012 το νέο σύστημα τιμολόγησης ΚΕΝ. Η ΕΠΥ αναλαμβάνει να ολοκληρώσει την αντιστοίχιση υλικών κάθε ΚΕΝ και ο ΕΟΦ την αντιστοίχιση φαρμάκων κάθε ΚΕΝ (σε συνεργασία με ΕΚΕΒΥΛ και ΙΦΕΤ) έως 30/11/11.

Ακολουθεί η Εγκύκλιος:

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενεργειών για την εφαρμογή ΚΕΝ-DRGs το 2011


Μπορείτε να μεταφορτώσετε στον υπολογιστή σας την Εγκύκλιο και από ΕΔΩ.


Πηγές

Δι@ύγεια

http://www.ygeianet.gr/