31/8/11

Αναθεώρηση του Καταλόγου Φαρμακευτικών Ιδιοσκευασμάτων σοβαρών ασθενειών του άρθρου 12 παρ. 2 του ν. 3816/2010


Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, με Αρ. Φύλλου 1666/27 Ιουλίου 2011, η Υπουργική Απόφαση του Υπουργού ΥΥΚΑ κ. Λοβέρδου που αφορά τα ιδιοσκευάσματα του Ν.3816, τα οποία ανέρχονται πλέον στον αριθμό 228.

Κατά τα λοιπά η αριθμ. πρωτ.Φ.80000/οικ.22101/2493/27-8-2010 (ΦΕΚ Β΄/1326/27-8-2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση ισχύει ως αυτή έχει.

Αναθεώρηση του Καταλόγου Φαρμακευτικών Ιδιοσκευσκευασμάτων-1666_27-7-2011

Μπορείτε να μεταφορτώσετε στον υπολογιστή σας την Εγκύκλιο και από ΕΔΩ

Πηγή

Εθνικό Τυπογραφείο

Διευκρινήσεις σχετικά με την πρόσβαση στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης της χώρας σε Αλλοπαδούς και Ανασφάλιστους


Αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια, Εγκύκλιος του ΥΥΚΑ με την οποία καθορίζονται οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και οι διαδικασίες πρόσβασης στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης της χώρας για τους ανασφάλιστους και οικονομικά αδυνάτους πολίτες (Έλληνες και Αλλοδαποί).

Ακολουθεί η Εγκύκλιος.

4ΑΜΞΘ-ΚΒΒ-ανασφάλιστοι - αλλοδαποί

Μπορείτε να μεταφορτώσετε στον υπολογιστή σας την Εγκύκλιο και από ΕΔΩ.

Πηγή

ΥΥΚΑ

23/8/11

Τοποθετήσεις Προέδρων ΕΚΕΒΥΛ και ΕΚΕΑ, Διοικητών 4ης -6ης ΥΠΕ, αναπληρωτή διοικητή 7ης ΥΠΕ και νέος κατάλογος δοικήσεων νοσοκομείων ΕΣΥ


Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ανακοινώνει  ότι διοικητής της 4ης ΥΠε αναλαμβάνει  ο κ. Κων/νος Τσιτουρίδης, διοικητής της 6ης ΥΠε αναλαμβάνει ο κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος, ενώ αν. Διοικητής της 7ης ΥΠε τοποθετείται ο κ. Γεώργιος Φραγκιαδάκης
Νέος πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ),αναλαμβάνει ο κ. Λεωνίδας Ανωμερίτης, ενώ νέος πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιολογικών Υλικών (ΕΚΕΒΥΛ) ο κ. Παναγιώτης Γκούμας.

Επίσης μετά την αναδιάταξη των νοσοκομείων του ΕΣΥ, οι διοικήσεις των νοσοκομείων, διαμορφώνονται ως εξής :

Τοποθετήσεις Προέδρων, Διοικητών και νέος κατάλογος δοικήσεων νοσοκομείων ΕΣΥ

Πηγή

ΥΥΚΑ

21/8/11

Η νέα εγκύκλιος για τη διαχείριση των φαρμάκων στα νοσοκομεία


Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Γυρίσαμε από τις διακοπές και ενώ περιμέναμε να ενημερωθούμε για το πρόγραμμα των διαγωνισμών για τα φάρμακα μετά τα εκπληκτικά οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου διαγωνισμού με έκπληξη διαβάσαμε την νέα εγκύκλιο του κ. Πολύζου.

 Στις 18/8/2011 δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια η νέα εγκύκλιος του κ. Γ.Γ για τη διαχείριση των φαρμάκων στα Νοσοκομεία με την οποία καταργεί την προηγούμενη εγκύκλιο στις 1/7/2011 αριθ. Υ4α/οικ 74315/1.7.2011 με θέμα «Διαχείριση φαρμάκων στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ» και ΑΔΑ:4AΣΠΘ-Ψ35, που διαμορφώθηκε με την συμμετοχή και των Νοσοκομειακών φαρμακοποιών.

 Ο κ. Πολύζος με την νέα εγκύκλιο αποδέχτηκε τις αντιρρήσεις και προτάσεις του ΣΦΕΕ που εκφράστηκαν στις συνεδριάσεις της επιτροπής για το Νοσοκομειακό Φάρμακο για την προηγούμενη εγκύκλιο και δημιουργεί σύγχυση για την πολιτική που θα ακολουθήσει το Υπουργείο σχετικά με τον τρόπο επιλογής των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων στα Νοσοκομεία.

Με την νέα εγκύκλιο:

α) ταυτίζονται τα γενόσημα φάρμακα με τα off patent πρωτότυπα,
β) δίνεται η δυνατότητα σε Νοσοκομεία να προμηθεύονται τα φάρμακα χωρίς διαπραγματεύσεις για επιπλέον εκπτώσεις επί της νοσοκομειακής τιμής,
γ) Δίνεται η δυνατότητα αμφισβήτησης των μελετών βιοϊσοδυναμίας που εγκρίνονται για τα γενόσημα από τον ΕΟΦ και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων,
δ) Δίνεται η δυνατότητα να επιβάλλεται ως αναγκαίο το πρωτότυπο σκεύασμα που έληξε η πατέντα του ανεξάρτητα εάν είναι ποιο ακριβό από τα γενόσημά του και
ε) Δίνεται η δυνατότητα στους γιατρούς να αιτούνται την προμήθεια όχι μόνο των απαραίτητων φαρμάκων (δραστικών ουσιών) αλλά και των εμπορικών ονομασιών με τις οποίες κυκλοφορούν στην φαρμακευτική αγορά.

Σας αναφέρω επιγραμματικά την εγκύκλιο και τις παρατηρήσεις μου στα αριθμημένα σημεία:

«Οι Επιτροπές Φαρμάκων (Ε.Φ). των Νοσοκομείων στα πλαίσια του έργου τους και των οδηγιών του Υπουργείου Υγείας για τον έλεγχο και την μείωση της φαρμακευτικής κατανάλωσης των κλινικών κατά 20% και την αύξηση της ποσοτικής συμμετοχής των γενοσήμων φαρμάκων (off patent) (1) στα κρατικά Νοσοκομεία τουλάχιστον σε ποσοστό 30% μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους και 50% έως 31/12/11, καλούνται να κρίνουν και να προβαίνουν, όπου είναι εφικτό (2), στην αξιολόγηση και επιλογή ενός εγκεκριμένου σκευάσματος ανά θεραπευτική ομάδα ή και ανά δραστική ουσία, λαμβάνοντας υπόψη παράλληλα το χαμηλότερο κόστος και την κλινική αποτελεσματικότητα του σκευάσματος στην ασφαλή θεραπεία του ασθενούς (συνεκτίμησης κλινικής εμπειρίας).(3)

Η επιτροπή φαρμάκων κάθε Νοσοκομείου, εισηγείται τεκμηριωμένα στη Διοίκηση η οποία και αποφασίζει την αναγκαιότητα ύπαρξης περισσοτέρων του ενός ιδιοσκευασμάτων, όχι όμως πλέον των τριών. (4)

Για λόγους ασφαλείας και για τις περιπτώσεις όπου είναι αδύνατος ο εφοδιασμός του νοσοκομείου για οποιοδήποτε λόγο με το επιλεγέν ιδιοσκεύασμα με σειρά κατάταξης α΄, το φαρμακείο του Νοσοκομείου θα προμηθεύεται το ιδιοσκεύασμα β΄ της ιδίας κατάταξης ( ή και το γ΄). (5)

Στο πλαίσιο της εφαρμογής της επιλογής των σκευασμάτων ,λαμβάνεται υπόψη η τελική νοσοκομειακή τιμή που προκύπτει μετά την προσφερόμενη έκπτωση από τις ενδιαφερόμενες φαρμακευτικές εταιρείες καθώς και η επάρκεια του προϊόντος για ελάχιστο όριο ασφαλείας (20 ημέρες). (6)

Επισημαίνεται ότι, για οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα κριθεί απαραίτητη η χορήγησή του από θεράποντα ιατρό, ο εφοδιασμός του Νοσοκομείου μπορεί να γίνει μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της επιτροπής φαρμάκων και έγκριση της Διοίκησης του Νοσοκομείου. (7)……»

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

1) Τα γενόσημα φάρμακα δεν ταυτίζονται με τα off patent. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούνται γενόσημα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα το Lipitor, το Losec κ.τ.λ.
Τα γενόσημα φάρμακα σύμφωνα με την νομοθεσία και συγκεκριμένα το άρθρο 11 § 2β της απόφασης ΔΥΓ 3(α) 83657 /24-1-2006, είναι ουσιωδώς όμοια με τα πρωτότυπα φάρμακα, έχουν την ίδια ποσοτική και ποιοτική σύνθεση σε δραστικές ουσίες, την ίδια φαρμακοτεχνική μορφή και η βιοϊσοδυναμία τους έχει αποδειχθεί βάσει των καταλλήλων μελετών βιοδιαθεσιμότητας.
 Η κατηγορία των απροστάτευτων από διπλώματα ευρεσιτεχνίας φαρμάκων περιέχει ανά δραστική ουσία το πρωτότυπο και τα γενόσημά του. Όλες οι χώρες ξεχωρίζουν τα απροστάτευτα από πατέντες φάρμακα από τα προστατευμένα. Προσπαθούν να αυξήσουν το ποσοστό της κατηγορίας των απροστάτευτων στην συνολική κατανάλωση των φαρμάκων με θεραπευτικά πρωτόκολλα (στην Γερμανία ανέρχεται στο 80% της συνολικής κατανάλωσης) και με αντικειμενικές διαδικασίες κυρίως με διαγωνισμούς στην κατηγορία των απροστάτευτων αυξάνουν την συμμετοχή των γενοσήμων.

H Ισπανική κυβέρνηση, με σκοπό την αντιμετώπιση της κρίσης στις19/8/2011 ανακοίνωσε νέα μέτρα, μεταξύ των οποίων η μείωση του ΦΠΑ για την αγορά νέων κατοικιών, η αλλαγή της φορολογίας των εταιρειών και η υποχρέωση χρήσης γενοσήμων φαρμάκων.

Μόνο στην Ελλάδα στα Νοσοκομεία που δεν έχουν οργανώσει καμία διαδικασία επιλογής των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, τα πρωτότυπα χωρίς πατέντα έχουν μεγαλύτερο μερίδιο από τα γενόσημα στην κατηγορία των απροστάτευτων και αυτό θέλει να προστατεύσει ο Σύνδεσμος των Πολυεθνικών Φαρμακευτικών Εταιρειών, αναπτύσσοντας παραπλανητική προπαγάνδα σε βάρος των γενοσήμων, η οποία δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται από τον αρμόδιο φορέα που είναι ο ΕΟΦ, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες όπως η Ιταλία που ο αρμόδιος φορέας επικοινωνεί ακόμη και με τους ασθενείς για να εξηγήσει ότι τα γενόσημα έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα με τα πρωτότυπά τους και στο μόνο που διαφέρουν είναι η χαμηλότερη τιμή τους. Το ποσοστό που κατέχουν οι Πολυεθνικές Φαρμακευτικές Εταιρείες στην Ελλάδα με τα πρωτότυπα φάρμακά τους ανέρχεται στο απίστευτο ποσοστό του 85% της συνολικής φαρμακευτικής αγοράς όταν ακόμη και στις ΗΠΑ που είναι βασικά η έδρα τους το ποσοστό της κατανάλωσης των γενοσήμων έχει ξεπεράσει το 70% της συνολικής κατανάλωσης στα συνταγογραφούμενα φάρμακα. Το ποσοστό της χώρας μας μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις χώρες που ονομάζαμε μπανανίες λόγω της κυριαρχίας της DOLE και της CHIQUITA που εκμεταλλευόταν με την υποστήριξη δικτατορικών καθεστώτων απέραντες εκτάσεις, αλλά και αυτές οι χώρες όρθωσαν το ανάστημά τους και οργανώνουν την διακίνηση των γενόσημων φαρμάκων μέσω της ίδρυσης οικονομικών φαρμακείων (farmacias economicas).

2) Στην εγκύκλιο καλούνται τα Νοσοκομεία να προβαίνουν, όπου είναι εφικτό στην αξιολόγηση και επιλογή ενός εγκεκριμένου σκευάσματος…
Με τον τρόπο αυτό δικαιολογούνται τα Νοσοκομεία που δεν εφάρμοσαν την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας στις 31/3/2010 και τις οδηγίες της Νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας. Υπάρχουν Νοσοκομεία που είναι εφικτό να πληρώνουν τα πρωτότυπα που έχασαν την πατέντα π.χ το CIPROXIΝ inj 400 mg με16 Ευρώ και δεν είναι εφικτό να προμηθεύονται με αντικειμενικές διαδικασίες κατά 60% έως και 80% φτηνότερα τα βιοϊσοδύναμα γενόσημά τους; Γιατί με την νέα εγκύκλιο ανοίγει η δυνατότητα να υπάρξουν Νοσοκομεία που δεν θα διενεργούν διαπραγματεύσεις για την προμήθεια των φαρμάκων και θα προμηθεύονται τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα σε υψηλότατες τιμές σε σχέση με άλλα Νοσοκομεία;

3) Ο κ. Γ.Γ ζητά από τις Επιτροπές .Φαρμάκων να λαμβάνουν υπόψη παράλληλα με το χαμηλότερο κόστος και την κλινική αποτελεσματικότητα του σκευάσματος στην ασφαλή θεραπεία του ασθενούς (συνεκτίμησης κλινικής εμπειρίας).
Ζητά ουσιαστικά να αντικαταστήσουν τον ΕΟΦ και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό φαρμάκων και να μελετούν εάν πραγματικά είναι βιοϊσοδύναμα τα γενόσημα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα που έχουν άδεια κυκλοφορίας στην Ε.Ε ; Διότι εάν είναι βιοϊσοδύναμα έχουν την ίδια αποδοτικότητα.
 Η εμπειρία λέει ότι όταν ζητιούνται αδύνατα πράγματα ουσιαστικά ζητείται να μην γίνει τίποτα.

4) Η νέα εγκύκλιος δίνει την δυνατότητα στις Ε.Φ να εισηγούνται και τα Δ.Σ να αποφασίζουν την αναγκαιότητα ύπαρξης περισσοτέρων του ενός ιδιοσκευασμάτων, όχι όμως πλέον των τριών….
Με την ανωτέρω αναφορά περί αναγκαιότητας ύπαρξης περισσότερων του ενός φαρμακευτικού ιδιοσκευάσματος ανά δραστική ουσία, που σαφώς υπονοεί ως αναγκαιότητα την συμμετοχή και του πρωτότυπου διότι δεν έχει νόημα να διατηρείται απόθεμα σε τρία ουσιωδώς όμοια γενόσημα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα, ο κ. Γ.Γ δημιουργεί την εντύπωση ότι τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα ανά δραστική ουσία είναι δύο κατηγοριών ( τα καλά πρωτότυπα και τα μειωμένης αποδοτικότητας γενόσημά τους). Τότε θα πρέπει να δοθεί και η εντολή σε ποιους ασθενείς θα διακινούμε το καλό πρωτότυπο και σε ποιους τα μειωμένης αποδοτικότητας αντίγραφά τους.
Σύμφωνα όμως με την νομοθεσία την εφαρμογή της οποίας ελέγχουν οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς της Ε.Ε, τα βιοϊσοδύναμα γενόσημα φάρμακα έχουν την ίδια αποδοτικότητα με τα πρωτότυπά τους.
Από την προηγούμενη εμπειρία μας αποδείχτηκε ότι όσα Νοσοκομεία επέλεξαν τρία ή τέσσερα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα ανά δραστική ουσία είχαν τα παρακάτω μειονεκτήματα:

α) Ο μέσος όρος αγοράς (τιμής) ανά δραστική ουσία ήταν υψηλότερος,
β) Τα κεφάλαια κίνησης για τα αποθέματα των φαρμάκων ήταν υψηλότερα,
γ) Η διαχείριση από το φαρμακείο δυσκολότερη με πιθανότητα περισσότερων λαθών.
δ) Η επιλογή των τεσσάρων δημιουργεί πρόβλημα και γραφειοκρατία στον επιμερισμό των ποσοτήτων κάθε φαρμακευτικού ιδιοσκευάσματος στο σύνολο της ποσότητας ανά δραστική ουσία,
ε) Δεν πέτυχαν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, και τελικά
στ) δεν πέτυχαν αποτελεσματικότερη φαρμακοθεραπεία.

Η επιλογή των δύο φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων με το δεύτερο για λόγους ασφαλείας που πρότεινε η προηγούμενη εγκύκλιος είναι η καλύτερη και ποιο αποτελεσματική επιλογή από όσες έχουμε εφαρμόσει στα Νοσοκομεία.

5) Η παράγραφος που αναφέρει τον τρόπο επιλογής είναι σωστή αλλά έρχεται σε αντίθεση με την προηγούμενη παράγραφο που αναφέρεται στην δυνατότητα διατήρησης έως και τριών φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων ανά δραστική ουσία..

6) Με την νέα εγκύκλιο ζητείται να λαμβάνεται υπόψη η τελική νοσοκομειακή τιμή που προκύπτει μετά την προσφερόμενη έκπτωση από τις ενδιαφερόμενες φαρμακευτικές εταιρείες καθώς και η επάρκεια του προϊόντος για ελάχιστο όριο ασφαλείας (20 ημέρες).
Δεν είναι καθόλου κατανοητή η ανωτέρω σύνδεση και δημιουργεί σύγχυση.

7) Αναφέρεται ότι για οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα κριθεί απαραίτητη η χορήγησή του από θεράποντα ιατρό, ο εφοδιασμός του Νοσοκομείου μπορεί να γίνει μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της επιτροπής φαρμάκων και έγκριση της Διοίκησης του Νοσοκομείου.
Η ανωτέρω αναφορά συγχέει πάλι τα καθήκοντα του γιατρού που συνταγογραφεί και της πολιτείας που πρέπει να επιλέγει τις εμπορικές ονομασίες με τις οποίες θα χορηγηθούν τα συνταγογρφούμενα φάρμακα.
Ο γιατρός μπορεί να ζητά τα αναγκαία φάρμακα δηλαδή τις δραστικές ουσίες και όχι τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα δηλαδή τις εμπορικές ονομασίες. Οι γιατροί όπως και οι υπόλοιποι επιστήμονες ως υπάλληλοι των Νοσοκομείων πρέπει να ασκούν τα επιστημονικά τους καθήκοντα σύμφωνα με τις σημερινές οικονομικές δυνατότητές του ΕΣΥ.

Τέλος γιατί η κατάργηση της προηγούμενης εγκυκλίου που έδινε συγκεκριμένες κατευθύνσεις στα Νοσοκομεία για τον τρόπο αύξησης των γενοσήμων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και ήταν εναρμονισμένη με την προοπτική της διενέργειας των διαγωνισμών;

Γιατί να μειωθεί με την νέα εγκύκλιο η δυναμική που δημιουργήθηκε από τον πρώτο διαγωνισμό που είχε ως αποτέλεσμα σημαντικό οικονομικό όφελος για τα Νοσοκομεία; Γιατί να μην γίνουν άμεσα οι Διαγωνισμοί; Από πού προκύπτει η πολυτέλεια της αναμονής για να εφαρμοστούν τα αυτονόητα που εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες από τις οποίες ζητάμε δανεικά;

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι όλοι οι συνάδελφοι Νοσοκομειακοί Φαρμακοποιοί που συμμετείχαν στην Επιτροπή Τεκμηρίωσης για το Νοσοκομειακό Φάρμακο προς τιμήν τους διατύπωσαν απόψεις και προτάσεις προς το συμφέρον των Νοσοκομείων με κατάληξη την πρώτη εγκύκλιο. Δυστυχώς όμως οι απόψεις ειδικά του ΣΦΕΕ τελικά υπερίσχυσαν με αποτέλεσμα την κατάργηση της προηγούμενης εγκυκλίου που ενσωμάτωνε τις απόψεις της πλειοψηφίας των μελών της Επιτροπής.

Με εκτίμηση

Αλίκη Τσακάλου
Διευθύντρια του Φαρμακείου του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ


Πηγή

Κείμενο μέσω email από: Τσακάλου Αλίκη, Διευθύντρια του Φαρμακείου του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ

19/8/11

Κατάλογος Φαρμακευτικών Ιδιοσκευασμάτων σοβαρών ασθενειών του Ν.3816/2010


Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ΠΕΦΝΙ η νέα Υπουργική Απόφαση του Υπουργού ΥΥΚΑ κ. Λοβέρδου που αφορά τα ιδιοσκευάσματα του Ν.3816, τα οποία ανέρχονται πλέον στον αριθμό 228.

Κατά τα λοιπά η αριθμ. πρωτ.Φ.80000/οικ.22101/2493/27-8-2010 (ΦΕΚ Β΄/1326/27-8-2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση ισχύει ως αυτή έχει.



Φάρμακα Ν3816

Πηγή

ΠΕΦΝΙ

Διαχείριση φαρμάκου για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης στα κρατικά Νοσοκομεία και την αύξηση της ανάλωσης των γενοσήμων


Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ΠΕΦΝΙ η νέα εγκύκλιος του ΓΓ του ΥΥΚΑ σχετικά με την διαχείριση των φαρμάκων στα νοσοκομεία.
Διαχείριση φαρμάκου


Πηγή

ΠΕΦΝΙ

5/8/11

Νέο Δελτίο Τιμών Φαρμάκων 4-8-2011


Νέο Δελτίο Τιμών Φαρμάκων με τις ανώτατες τιμές πώλησης που θα ισχύσουν σε όλη την Επικράτεια εξέδωσε το υπουργείο Υγείας.

Το δελτίο περιέχει 1.230 μειώσεις τιμών και 1.630 αυξήσεις και οι νέες τιμές ισχύουν από την Παρασκευή, 5 Αυγούστου. Αρχικά, το δελτίο είχε αναρτηθεί την Τετάρτη, αλλά ακολούθως αποσύρθηκε, προκειμένου να γίνουν κάποιες διορθώσεις και εν συνεχεία εκδόθηκε η ορθή επανάληψη.

Όπως αναφέρεται, στις χονδρικές και νοσοκομειακές τιμές δεν περιλαμβάνεται ΦΠΑ ενώ στις λιανικές έχει συμπεριληφθεί και ο ΦΠΑ 6,5%, που αναλογεί.

Στις περιοχές, όπου ισχύουν μειωμένες τιμές ΦΠΑ, τα φάρμακα θα πωλούνται σε λιανικές τιμές μειωμένες κατά 1,41%.

Το νέο Δελτίο Τιμών έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και μπορείτε να το μεταφορτώσετε στον υπολογιστή σας από ΕΔΩ.

Αρχεία:


Δελτίο Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης


Συμπληρωματικός Πίνακας με τα Φάρμακα του Ν.3816/2010


Πηγή

ΥΥΚΑ
http://www.yyka.gov.gr/articles/times-farmakwn/deltia-timwn/646-deltia-timwn-farmakwn-2-8-2011

3/8/11

Οι Θεραπευτικές Μονάδες Φαρμακευτικής υποστήριξης του ΟΚΑΝΑ στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ


Μέχρι το Νοέμβριο του 2011 θα έχει εξαλειφθεί η "λίστα ντροπής" του ΟΚΑΝΑ διαβεβαίωσε στη Βουλή, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος. Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ, Έλενας Ράπτη, για τις μεταμοσχεύσεις, ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι προσωπικά για τον ίδιο το θέμα αυτό είναι πρώτης προτεραιότητας.

« Όταν παραλάβαμε από την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, στη λίστα αναμονής του ΟΚΑΝΑ ήταν περίπου 5000 άτομα και πήγε στις 7000. Ασχολούμαι προσωπικά με το θέμα, είναι πρώτης προτεραιότητας για το υπουργείο και το Νοέμβριο του 2011 δεν θα υπάρχει λίστα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ Λοβέρδος.

Ακόμα, ο υπουργός Υγείας ανακοίνωσε ότι θα επανεξεταστούν από την αρχή όλα τα προγράμματα του ΕΣΠΑ που πηγαίνουν σε γιατρούς και σε νοσοκομεία.

«Σταμάτησα όλα τα προγράμματα στο υπουργείο καθώς διαπιστώθηκε «μεγάλη αντιδικία, ανταγωνισμός και ύβρεις μεταξύ των γιατρών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λοβέδρος προσθέτοντας ότι θα συγκροτηθεί ειδική ομάδα που θα επαναξιολογήσει από την αρχή όλα τα προγράμματα.


Σε 24 νοσοκομεία σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη θα μπορούν οι χρήστες ναρκωτικών, οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο πρόγραμμα υποκατάστατων, να απευθύνονται από 15 Σεπτεμβρίου, ενώ στις 2 Οκτωβρίου μπαίνει λουκέτο στον ΟΚΑΝΑ του Πειραιά.

Την ανακοίνωση έκανε χθες στους δημάρχους Αττικής ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος εκτάκτως ζήτησε να προστεθεί στη λίστα και το νοσοκομείο «Αγιος Σάββας», ενώ πρότεινε να εξεταστεί παράλληλα η ένταξη των πανεπιστημιακών νοσοκομείων στον κατάλογο. Επιπλέον, επί τάπητος θα τεθεί η αξιοποίηση των στρατιωτικών νοσοκομείων και οι λεπτομέρειες θα καθοριστούν σε συνεργασία με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Πάνο Μπεγλίτη.

Στην Αττική, τα 15 νοσοκομεία που θα πρέπει να δημιουργήσουν αυτές τις δομές είναι τα εξής: 
  • «Ελπίς», 
  • «Ελενα Βενιζέλου» (μόνο για γυναίκες), 
  • ΓΝ Πατησίων, 
  • «Σπηλιοπούλειο», 
  • «Ευαγγελισμός», 
  • «Ανδρέας Συγγρός», 
  • «Λαϊκό», 
  • «Κοργιαλένειο - Μπενάκειο», 
  • «Ιπποκράτειο», 
  • «Γ. Γεννηματάς», 
  • «Σισμανόγλειο», 
  • «Παμμακάριστος», 
  • «Αμαλία Φλέμινγκ», 
  • ΚΑΤ και 
  • «Αγία Ολγα» 
      
    Στον Πειραιά, τα νοσοκομεία που ετοιμάζουν μονάδες είναι τα:

    • «Τζάνειο», 
    • Κρατικό Νίκαιας «Ο Αγιος Παντελεήμονας», 
    • «Αττικό» και 
    • «Ασκληπιείο Βούλας»

    Στη Θεσσαλονίκη, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου καλούνται να λειτουργήσουν δομές με υποκατάστατα τα:

    • «Γ. Γεννηματάς» και 
    • «Αγιος Δημήτριος», καθώς τα 
    • ΑΧΕΠΑ, 
    • «Γ. Παπανικολάου» και 
    • Ψυχιατρικό Νοσοκομείο έχουν ήδη μονάδες απεξάρτησης

    Στα σχέδια του υπουργού συγκαταλέγεται επίσης η ενεργοποίηση γιατρών και φαρμακοποιών, πιστοποιημένων από τον ΟΚΑΝΑ, με στόχο την εξάλειψη της «λίστας ντροπής», όπως ονομάζεται. Το 2004, η λίστα αριθμούσε 2.500 χρήστες, οι οποίοι αυξήθηκαν σε 5.000 το 2009, για να φθάσουν σήμερα τους 7.000.

    Παραμένει να καθοριστεί εάν ο αριθμός των χρηστών που θα εξυπηρετεί κάθε νοσοκομείο θα είναι κατά μέσον όρο 40 ή θα διαφέρει ανά περιοχή, ενώ δεν κατέστη σαφές πού και πώς θα στελεχωθούν οι ειδικές νοσοκομειακές μονάδες, καθώς υπάρχει «μπλόκο» στις προσλήψεις.


    Συνάντηση με δημάρχους για θέματα του ΟΚΑΝΑ είχε σήμερα ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος. Με τις θέσεις του συμφώνησαν οι δήμαρχοι Πειραιά και Αμαρουσίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ανδρέας Λοβέρδος εκνευρίστηκε από τις συνεχείς ερωτήσεις του δημάρχου Αθηναίων Γ. Καμίνη, αναφορικά με τα κριτήρια βάσει των οποίων οι χρήστες θα πηγαίνουν σε συγκεκριμένο νοσοκομείο. "Θα μπορούσαμε να αφήσουμε έξω από τη ρύθμιση την Αθήνα", φέρεται να είπε στον Γ. Καμίνη ο υπουργός Υγείας. Το ζήτημα έθεσε και ο τομεάρχης Υγείας της ΝΔ, Αθανάσιος Γιαννόπουλος, ο οποίος πρότεινε να μπορούν να επιλέγουν οι χρήστες το νοσοκομείο στο οποίο θα πηγαίνουν, τονίζοντας ότι έτσι θα είναι πιο εύκολο να κρατήσουν την ανωνυμία τους.

    Πηγές

    http://www.yyka.gov.gr/articles/ministry/grafeio-typoy/press-releases/644-synanthsh-politikhs-hgesis-yyka-me-toys-dhmarxoys-gia-themata-toy-okana

    http://www.amna.gr/articleview2.php?id=480

    http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4646958

    http://www.tanea.gr/latestnews/article/?aid=4646835

    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=298715


    2/8/11

    Βρετανική πρόταση για τη βελτίωση του συστήματος υγείας


    Σχέδιο πέντε σημείων για την αναβάθμιση του τομέα των δημοσίων συμβάσεων και τη διασφάλιση της οικονομικής αποδοτικότητας του ΕΣΥ περιλαμβάνει έκθεση της εταιρείας συμβούλων BravoSolution UK.

    Σύμφωνα με την έκθεση, η βελτίωση των δημοσίων συμβάσεων και η διασφάλιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) μπορεί να επιτευχθεί με καλύτερη χρήση της υπηρεσίας ηλεκτρονικών προμηθειών (e-Procurement), με αναβάθμιση της διαχείρισης συμβάσεων και με ενίσχυση των δεξιοτήτων του προσωπικού. Με αυτό τον τρόπο, το ΕΣΥ θα μπορέσει να εξοικονομήσει κεφάλαια, προστατεύοντας παράλληλα τις υπηρεσίες πρώτης γραμμής.

    Η έκθεση με τίτλο «Creating a Best-in-Class NHS Procurement Organisation: Key Enablers to Success» παραθέτει ένα σχέδιο επιτυχίας πέντε σημείων με βάση τη σύγχρονη οικονομική συγκυρία.

    Τα πέντε σημεία είναι τα εξής:

    1. Γνώση των δαπανών: Η διαφάνεια των δαπανών είναι αφετηρία για τους φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα των δημόσιων συμβάσεων, καθώς χωρίς διαφάνεια οι οργανισμοί δεν μπορούν να αναπτύξουν στρατηγικές δημόσιων συμβάσεων ή να καταδείξουν τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών βελτίωσης, όπως η συμμόρφωση με τις συμβάσεις ή η παρακολούθηση της εξοικονόμησης κεφαλαίων από πρωτοβουλίες που αφορούν τις προμήθειες.

    Καθώς, όμως, στοιχεία δαπανών διατηρούνται συχνά σε διαφορετικά συστήματα δεδομένων, τα συστήματα χρηματοοικονομικής πληροφόρησης γίνονται υπερβολικά δύσχρηστα. Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα, απαιτείται συγκέντρωση των πηγών δεδομένων, τυποποίηση της μορφής των πεδίων και πλήρη ανάλυση σε πραγματικό χρόνο της δραστηριότητας των δημόσιων συμβάσεων.

    2. Στρατηγικές προμήθειες μέσω e-Sourcing: Οι στρατηγικές προμήθειες καθορίζουν το περιεχόμενο των μετέπειτα συμβατικών όρων -τεχνική ικανότητα, ποιότητα και εμπορική τιμή. Αποτελούν καίριο στοιχείο του κύκλου ζωής των συμβάσεων κατά την ανάπτυξη των προδιαγραφών. Ωστόσο, είναι δύσκολο να επιτευχθεί βέλτιστη σχέση κόστους/οφέλους χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η ποιότητα ή η καινοτομία. Έτσι, απαιτείται ανάπτυξη τυποποιημένων διαδικασιών και προτύπων ανά κατηγορία και υιοθέτησή τους σε ολόκληρο τον οργανισμό, συλλογή απαιτήσεων και προδιαγραφών από εσωτερικούς και εξωτερικούς συνεργάτες και δημοσιοποίηση των ευκαιριών για διαγωνισμούς σε τοπικό επίπεδο και μέσω συγκεκριμένων εντύπων. Ενθαρρύνονται, επίσης, οι αξιολογήσεις τιμών και οι διαπραγματεύσεις μέσω διεξοδικής ανάλυσης αντιστάθμισης τιμών και μοντέλων ηλεκτρονικών δημοπρασιών τύπου MEAT, και βελτιωμένα συστήματα ελέγχου και διαδικασίες πληροφόρησης.

    3. Διαχείριση συμβάσεων: Δεδομένου ότι η σύναψη τυπικών συμβάσεων με το ΕΣΥ απαιτεί τουλάχιστον τρεις μήνες σύνθετων δραστηριοτήτων προμηθειών και εκτενείς πόρους, είναι προφανές ότι ο φορέας συμβάσεων για το ΕΣΥ πρέπει να διαχειρίζεται προσεκτικά αυτές τις δύσκολες ως προς τη διαπραγμάτευση συμφωνίες. Διευκόλυνση μπορούν να παρέχουν στην κατεύθυνση αυτή η ανάπτυξη τυποποιημένων συμβάσεων ανά κατηγορία, η μετατροπή των υφιστάμενων δραστηριοτήτων προμηθειών, η παροχή μιας ενιαίας πηγής πληροφοριών για το σύνολο των συμβάσεων, η οποία θα είναι προσιτή σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, και η δημιουργία αυτοματοποιημένων ειδοποιήσεων/υπενθυμίσεων και αναφορών.

    4. Βελτίωση δεξιοτήτων: Δεν απαιτείται μόνον εκσυγχρονισμός και βελτίωση των διαδικασιών, αλλά και διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού που ασχολείται με τις συμβάσεις.

    5. Ανταλλαγή γνώσεων: Τέλος, στην έκθεση αναγνωρίζεται η σημασία της ανταλλαγής γνώσης μεταξύ των υπηρεσιών, καθώς τα τμήματα δημοσίων συμβάσεων του ΕΣΥ σπανίως ελέγχουν κάτι το οποίο είναι εντελώς μοναδικό στον οργανισμό τους. Παρεμφερή αγαθά, υπηρεσίες ή έργα έχουν αγορασθεί ή ανατεθεί πολλές φορές σε άλλους οργανισμούς του ΕΣΥ ή αρχές του δημόσιου τομέα. Δεδομένου ότι η κοινότητα στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων του ΕΣΥ εκτιμάται ότι αριθμεί πάνω από 5.000 άτομα, η έκθεση παροτρύνει τις υπηρεσίες να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν γνώσεις και βέλτιστες πρακτικές.

    Πηγή

    http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2028057


    Ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ για τις μειώσεις στα εισοδήματα των Δημοσίων Υπαλλήλων