Εξαιρετικά επείγον
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ Αθήνα, 25.5.2010
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Αρ. Πρωτ. 4516
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Ζαχάρωφ 3 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Νο.1
Ταχ. Κώδικας: 115 21, Αθήνα
Τηλέφωνο: 213 2010586
Fax: 210 6459919
Προς:
1. κ.κ. Διοικητές Υ.Πε.
( και με ευθύνη τους να ενημερώσουν τις Διοικήσεις των Φορέων που εποπτεύουν)
2. κ.κ. Διοικητές ή Προέδρους των Λοιπών Φορέων του άρθρου 9 παρ.1 του Ν.3580/07.
ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για την διεκπεραίωση αιτημάτων των Φορέων, μετά από την ισχύ του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.) 2010»
Σχετικά:
1. Οι διατάξεις του Ν. 3580/07, (ΦΕΚ134 Ά/18.06.07),
2. Οι διατάξεις των π.δ. 118/07 και 60/07,
3. Η υπ’ αριθμ. 1509/08.07.2008, εγκύκλιος μας,
4. Η υπ’ αριθμ. 5473/01.08.2008, εγκύκλιος μας,
5. Η υπ’ αριθμ. 10449/23.09.2008, εγκύκλιο μας,
6. Η υπ’ αριθμ. 11570/02.10.2008, εγκύκλιο μας,
7. Η υπ’ αριθμ. 1/1.02.2010 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,
8. Η υπ’ αριθμ. 1983/10.03.2010, Απόφαση της Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,
9. Την υπ΄αριθμ. 8/25-05-2010 Απόφαση της Ολομέλειας της Ε.Π.Υ.
Με την υπ΄ αριθμ. 1/01.02.2010 ΚΥΑ (7ο σχετικό), περί «Έγκρισης Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Μονάδων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης», εγκρίθηκε το Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας 2010 και με την υπ΄αριθμ. 1983/10.03.2010 Υ.Α (8ο σχετικό), περί «Οδηγιών εκτέλεσης και εφαρμογής του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.) έτους 2010, πιστώσεις 2010 και 2011», δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινίσεις εφαρμογής του.
Μέχρι όμως την ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών του Π.Π.Υ.Υ. 2010 και εντός του 2010, θέλοντας να εξασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία των φορέων, παρακαλούμε να ακολουθήσετε τις κάτωθι οδηγίες:
1.
Τρόπος προμήθειας υλικών και υπηρεσιών μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών του Π.Π.Υ.Υ. 2010:
Για το διάστημα από 01.06.2010 και μέχρι την ολοκλήρωση εντός του 2010 των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών του Π.Π.Υ.Υ. 2010, οι Φορείς, που δεν έχουν σε ισχύ συμβάσεις ή νόμιμες συμβατικές παρατάσεις για την προμήθεια υλικών ή υπηρεσιών, θα προβαίνουν σε ανοιχτές διαδικασίες διαπραγμάτευσης, με σχετική πρόσκληση, εξασφαλίζοντας την διαφάνεια και τη μεγαλύτερη συμμετοχή ικανού αριθμού προμηθευτών. Σε περίπτωση που ήδη κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας και σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής, έχει προκύψει αναστολή λόγω εκκρεμοδικίας, θα καλούνται σε διαπραγμάτευση, οι συμμετέχοντες στο εν λόγω διαγωνισμό, το αποτέλεσμα της οποία θα ισχύει μέχρι την ολοκλήρωση του τακτικού διαγωνισμού που ανεστάλη και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Οι τιμές των υλικών ή των υπηρεσιών που θα προκύψουν κατά την διαπραγμάτευση και την κατακύρωση του αποτελέσματος, δεν θα υπερβαίνουν τις αντίστοιχες ανώτατες τιμές (για όσα υλικά ή υπηρεσίες υπάρχουν), του Παρατηρητηρίου Τιμών που τηρείται στην Υπηρεσία και οι οποίες τιμές προέκυψαν από ασφαλιστικούς και άλλους φορείς του άρθρ.9 του Ν.3580/07.
Η ανωτέρω διαδικασία θα πραγματοποιείται μετά από σχετικό αίτημα, πλήρως αιτιολογημένο και προηγούμενη έγκριση της ΕΠΥ , σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία.
Σας επισημαίνουμε ότι μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας (διαπραγμάτευση) και την υπογραφή σχετικής σύμβασης, θα πρέπει να υπάρχει σχετικός όρος διακοπής, μετά την κατακύρωση του αντίστοιχου διαγωνισμού του Π.Π.Υ.Υ. 2010, που συνιστάται να ολοκληρωθεί εντός του έτους.
Σε κάθε αιτιολογημένο αίτημα (βλ. σχετικό πίνακα) θα αναγράφεται ο κωδικός είδους που υπάρχει στο Π.Π.Υ.Υ. 2010, καθώς και o αντίστοιχος κωδικός της ονοματολογίας CPV και GMDN. Επίσης θα αναγράφεται το ύψος της δαπάνης, το χρονικό διάστημα, το χρηματικό υπόλοιπο του κωδικού του είδους, καθώς και το στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας που βρίσκεται ο αντίστοιχος διαγωνισμός του Π.Π.Υ.Υ. 2010. Η προαναφερόμενη διαδικασία θα φέρει και την έγκριση του αρμοδίου διοικητικού οργάνου του φορέα.
Ειδικά για τους Φορείς που εποπτεύονται από την οικεία Υ.Πε., συνιστάται σε αυτές να συλλέγουν τα αιτήματα των νοσοκομείων και λοιπών φορέων ευθύνης τους και να τα διαβιβάζουν στην Ε.Π.Υ
2.
Τρόπος υποβολής και παρουσίασης των ανωτέρω αιτημάτων των Φορέων:
Εφεξής για τη διεκπεραίωση οποιουδήποτε αιτήματος, θα ακολουθείται η εξής διαδικασία:
Ειδικότερα για κάθε αίτημα, είτε υποβάλλεται μεμονωμένα, είτε συγκεντρωτικά, θα συμπληρώνεται και θα αποστέλλεται ξεχωριστός πίνακας, ανά αίτημα, σύμφωνα με τις επισυναπτόμενες οδηγίες.
Επιπλέον σας ενημερώνουμε ότι, οι προαναφερόμενοι επισυναπτόμενοι πίνακες, με τις σχετικές οδηγίες συμπλήρωσης, βρίσκονται στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας μας, www.epromy.gr. στο πεδίο «Ενημέρωση/Εγκύκλιοι».
3.
Κατάργηση εγκυκλίων της Ε.Π.Υ.:
Οι εγκύκλιοι της Ε.Π.Υ που αφορούν την εκ των υστέρων διεκπεραίωση αιτημάτων καταργούνται. Ειδικότερα καταργούνται οι υπ’ αριθμ. 1509/8.07.2008 (3ο σχετικό), 5473/01.08.2008 (4ο σχετικό), 10449/23.09.2008(5ο σχετικό) και 11570/2.10.2008 (6ο σχετικό), εγκύκλιοι της Ε.Π.Υ.
Επιπλέον εφόσον η μεταβατική περίοδος εφαρμογής του Ν. 3580/07 έχει παρέλθει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 §3 και στο άρθρο 13 §1 και 2, δεν ισχύει πλέον η παράγραφος 3 περίπτωση α’ του άρθρου 13, του ίδιου νόμου.
Επιπρόσθετα καταργείται κάθε άλλη αντίθετη προφορική ή γραπτή εντολή που έχει δοθεί από την Υπηρεσία μας και αντιβαίνει στα ανωτέρω.
4.
Διευκρινήσεις για κατεπείγουσες προμήθειες :
Ειδικότερα, στο θέμα της δυνατότητας των φορέων του άρθρου 9, παρ.1 του Ν.3580/2007 να προβαίνουν στην προμήθεια υλικών επειγούσης φύσεως, πρέπει να τονιστούν τα ακόλουθα :
Εάν η άμεση προμήθεια συγκεκριμένου υλικού ή η εκτέλεση υπηρεσίας επιβάλλεται από σοβαρούς λόγους υγείας του ασθενούς το Νοσοκομείο δύναται να προβεί στην πραγματοποίησή της και ακολούθως να υποβάλει τα σχετικά έγγραφα στην Ε.Π.Υ., η οποία θα διαπιστώσει ότι η εκτέλεση της προμήθειας επεβάλλετο λόγω του κατεπείγοντος. Εννοείται ότι η ανωτέρω διαδικασία δεν θα αποκλείσει την διαδικασία της διαπραγμάτευσης, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των Νοσοκομείων μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών του Π.Π.Υ.Υ. 2010 εντός του έτους και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών.
Παρακαλούμε για δικές σας ενέργειες.
Η Πρόεδρος
Αικατερίνη Καστανιώτη
Συνημμένα: Πίνακες
Κοινοποίηση
• Γρ. Υπουργού Υ.Κ.Α. :
• Γρ. Υφυπουργού Υ.Υ.Κ.Α
• Γρ. Γ.Γ. Υ.Υ.Κ.Α
• Γρ. Προέδρου
Εσωτερική Διανομή
• Γρ. Αντιπροέδρου
• Γρ. Μελών
• Γραφείο Διευθυντή Προγραμματισμού
και Ελέγχου Προμηθειών
• Τμήμα Παρακολούθησης και Ελέγχου
• Τμήμα Προδιαγραφών, Τιμών και Ποιότητας
• Τμήμα Προγραμματισμού και Αξιολόγησης
Πηγή
Το έγγραφο σε μορφή .pdf μπορείτε να το μεταφορτώσετε από ΕΔΩ
Ενημέρωση τηλ από: Σπυριδάκη Κώστα, Δ/ντή Φαρμακευτικού τμήματος "ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟΥ" Νοσοκομείου Ηρακλείου